Chesshouse ulovligt nedlagt

Torsdag den 18/7 blev Chess House underløbet af sin egen formand, Sven Erik Højstrup Christensen, da han i strid med vedtægterne nedlagde foreningen og i nattens mulm og mørke flyttede inventaret cirka 50 meter til et nyt lokale, der angiveligt skulle rumme New Chess House fra den 10. august.
www.chesshouse.dk skriver Sven Christensen, at det er uansvarligt at forsætte driften af forskellige årsager og forsætter ”… har vi efter moden overvejelse valgt at nedlægge Foreningen Chess House, på trods af at det er både sørgeligt og vemodigt, men med den seneste tids udvikling er det den eneste fornuftige og rigtige løsning.” Hvem ”vi” er i denne sammenhæng noget flydende, da de andre bestyrelsesmedlemmer, som efterfølgende er blevet kontaktet, ikke kender noget til denne beslutning.
Den 29. juli var planlagt en ekstraordinær generalforsamling – en generalforsamling, som Sven Christensen altså prøvede at forhindre med den ulovlige nedlæggelse af foreningen. Medlemmerne valgte at gennemføre generalforsamlingen, og en ny bestyrelse er valgt med Thomas Hauge Vestergaard i spidsen.
Efterfølgende har den ny bestyrelse arbejdet hårdt for at rydde op i det kaos, som Sven Christensen har efterladt.