Jonas Bjerre vinder i festugen

IM Jonas Bjerre fra Skanderborg Skakklub blev en sikker vinder af Aarhus Festugeturnering med 7 point af 8 mulige uden nederlag. Dermed kunne det 14-årige stortalent indkassere førstepræmien på 5.000 kr. En rigtig god optakt til OL i Georgien. Turneringen samlede i år hele 97 deltagere. Det nye koncept kombineret med særligt fine præmier og en stor arbejdsindsats af arrangørerne fra ChessHouse og Sk. 1968 (der var med i anledningen af klubbens 50 års jubilæum) har formentlig gjort sit til, at så mange spillere mødte op. Det store deltagerantal er det største siden 80’erne, hvor Viby Skakklub stod for turneringen med Rosenvangsskolen som ramme. I år var det så Bellevuehallen i Risskov, der dannede rammen om turneringen.