Skak for de diskussionslystne

Som en del af Dansk Skak Unions imagekampagne havde Skanderborg Skakklub inviteret naboerne fra Silkeborg til et såkaldt konsultationsparti lørdag den 30. marts. To hold på hver fem spillere havde såvel fuld diskussionslyst- som pligt. Modsat “normal skak” var arrangementet derfor ikke lydløst, og alle kunne deltage i diskussionen ved demonstrationsbrættet og komme med både kommentarer og spørgsmål. Vejret var i den grad venlig stemt overfor spillerne, og da temperaturen nærmede sig 15 grader udendørs, blev Kulturhusets fine udendørsfaciliteter rammen om partiet. Skanderborg vandt, og forhåbentlig fik byens borgere et interessant indblik i skakkens kringelkroge og måske lyst til at spille i den lokale skakklub.