Spil skak udendørs

De fleste, som har været ude at rejse, har oplevet, hvordan der i storbyernes parker er blevet spillet skak til den store guldmedalje. Nu er det også muligt i Randers. Skakklubben Rokaden har med støtte fra Kulturelt Samvirke og Randers Kommunes udviklingspulje fået tegnet og placeret et skakbord på Østervold i midtbyen umiddelbart ved siden af det store bræt, som klubben fik etableret i 2007.

Det har længe været et ønske fra klubben at kunne lave skakaktiviteter i byrummet uden at skulle slæbe en masse materialer frem og tilbage, og det lader sig gøre nu. Bordet har plads til 4 spillere, og det eneste man behøver for at kunne spille, er et sæt skakbrikker. Bestyrelsen håber, at mange skaklystne randrusianere får lyst til at slå sig ned for at spille, når solen skinner og temperaturen er passende til udendørsaktiviteter. Samtidig vil det også fremadrettet være muligt for klubben at kunne tilbyde mere skak på Østervold.