Friluftsskak lørdag d. 24. august 2024 i Hadsten

Hadsten Skakklub er efter 4 -5 års pause igen deltager i årets Lilleåmarked.

Vi stiller atter op med de kendte store brikker og ind i mellem de officielle turneringsrunder om

Mesterskabet i Friluftsskak for Hadsten

får de forbipasserende børn og voksne mulighed for gratis at prøve deres evner i det ædle skakspil mod hinanden eller mod Skakklubbens medlemmer.

Vi håber dog at mange tilmelder sig selve turneringen og dermed deltager hele dagen.

Turneringen foregår over 7 runder + finale med 15 minutters betænkningstid pr. spiller i hver runde.

Første runde starter kl. 10.30. Pause fra 12-12.30. Fjerde runde starter kl. 12.30

Finalen spilles mellem de to førende kl. 15. Førende har hvid! Ved ligestilling afgøres rækkefølge og farvevalg ved almindelig korrektion, evt. lodtrækning. Finalen afgøres i et parti! Ved remis her foretages lodtrækning om stilling og præmiefordeling.

Tilmelding foregår på dagen d.v.s. lørdag d. 24. august 2024.

ved ”brættet” mellem 10 og 10.15.  Indskud kr. 20. Hele indskuddet går til præmier. Sædvanligvis fordelt med halvdelen af den samlede indskudssum til vinderen. En tredjedel af den samlede indskudssum til nr. 2 og resten d.v.s. en sjettedel til nr. 3. Turneringsledelsen forbeholder sig dog ret til ud fra antallet af deltagere at foretage en anden præmiefordeling herunder forøge eller formindske antallet af præmier.

Man kan også ringe eller e-maile senest fredag d. 23. august 2024 på tlf. 21 73 44 37 eller til sten_bo@post5.tele.dk(bemærk _ mellem sten og bo)