Pokalturnering 2024

6. HK og Skanderborg Skakklub indbyder til kvalifikationsstævne til Pokalturnering 2024

Kvalifikationsstævnet til Pokalturneringen består af følgende rækker:

– Eliterækken

– Bredderækken – Ratinggennemsnit max. 1800 (Ratingliste januar 2024 anvendes – se under

pokalturneringen på www.skak.dk)

Der er 4 spillere på hvert hold, hvor alle skal være A – medlem af samme klub. En klub kan tilmelde så mange hold, som den vil. Der vil ikke være seedning af holdene.

Nr. 1 og 2 i alle rækker kvalificerer sig til deltagelse i landsfinalen, som afvikles pinsesøndag

den 19. maj i Middelfart – Hallerne.

Spilletid: 20 min. pr. parti. + 5 sek. pr. træk fra træk 1. Der tilstræbes 4 runder.

Dato:       Begge rækker spiller torsdag den 18. april kl. 19.00

Spillested:    Skanderborg Skakklub, Sygehusvej 7, Skanderborg

Indskud pr. hold: 150,- kr.

Præmier: Hold, der kvalificerer sig til landsfinalen ved at spille indledende runder har tidligere fået fri buffet ved finalen som præmie, men da vi endnu ikke kender spiseforholdene for finalen, må vi vente med at fastsætte præmierne. Hold, der kvalificerer sig uden at spille indledende runde, betaler ikke indskud og vinder ingen præmie.

Tilmelding: Senest søndag den 14. april (og gerne før) til:

Claus Andersen, macfreak@vip.cybercity.dk med angivelse af holdopstillinger + ratingtal pr. 1/1 2024