AROS 100 år

Af æresmedlem i AROS, Knud Madsen
I 1919 tog Urmager Savstrup, Inkassator Olsen og Cigarhandler Rudkøbing initiativ til at starte en ny skakklub i Aarhus. Aarhus havde på det tidspunkt kun én skakklub, Aarhus Skakklub, men man ville forsøge at skabe en større interesse for skakspillet, og på en stiftende generalforsamling den 25. september 1919 blev Aros stiftet.

Klubben har igennem årene haft en ret varieret styrke og medlemstal, men i dag er vi ca. 20 medlemmer og deltager med et hold i Mesterrækken under DSU.

I klubben lægger vi stor vægt på hygge, og i de interne turneringer i klubben er der ofte plads til en kvik bemærkning. Vi har en god klubånd, og vi har medlemmer, der har været med i rigtig mange år. Jeg har selv nu været medlem i 55 år og har da ambition om at slå klubrekorden på 63 års uafbrudt medlemskab af Aros.