DM til Jørn Sloth

Sloth

Østjyderne var i vinterferien at finde allerforrest i feltet i Randers, hvor danske skakkoryfæer dystede ved Danmarksmesterskaberne i Seniorskak. I alt kæmpede 50 spillere om at gøre modstanderen skakmat. Vinderen i kategorien 65+ blev den 70-årige Jørn Sloth fra Nordre Skakklub i Aarhus med 5,5 point af 7 mulige foran Jørgen Jørgensen og Jens Kølbæk, begge Nørresundby på 5 point. Jørn Sloth har tidligere opnået titlen som stormester i korrespondanceskak, og vandt verdensme-sterskabet i denne disciplin af skakspillet i 1980.

Vinderen i gruppen 50+ blev Per Stentebjerg-Hansen fra Odense, med Jan Christensen, Nordre på 2. pladsen.
Det var Randers Skakklub der denne gang havde arrangeret Senior-DM sammen med Dansk Skak Union. Arrangementet er desuden blevet til med støtte fra Randers Eventsekretariat.

Der var mange roser fra spillerne til de randrusianske arrangører, der blandt andet diskede op med stævnemiddag og foredrag ved den lokale cykelsmed og kunstkender, Claus Ørsted. Arrangementet fandt sted i Helligåndshuset i Randers.