Henrik Ochsner død

Aarhus Skakklub / Skolernes æresmedlem Henrik Ochsner er gået bort i en alder af blot 61 år.

Henrik var igennem flere årtier en central skikkelse i skoleskakken i Aarhus, hvor han både var mangeårig træner og kredsformand i Aarhus Skoleskak. I forbindelse med DM i skoleskak var han rejseleder for børnene fra Aarhus området og i mange år leder for skoleskaklejre. Henrik var ligeledes mangeårigt bestyrelsesmedlem i skakklubben Skolerne.

Henriks betydning for sin klub og aarhusiansk skak kan ikke overvurderes. Altid årvågen, når der er en reel chance for et samarbejde til gavn for klub eller Chesshouse.

Arbejdsmæssigt var Henrik Ochsner bl.a. 10 år på kunstmuseet AROS, hvor han var med til at etablere Olafur Eliassons Regnbue.

Æret være Henriks minde