Kom til pokalturnering

Dansk Skak Union har besluttet at genoptage traditionen med en pokalturnering for 4 – mands hold, nu hvor coronarestriktionerne er droppet. Finalestævnet bliver i år søndag den 5. juni på Hotel Svendborg.

For hovedkredsens vedkommende betyder det, at vi skal finde 2 deltagere til bredderækken og 2 i eliterækken gennem et kvalifikationsstævne. Der er fri tilmelding i seniorrækkerne 50+ og 65+ samt i juniorrækken.

Hovedkredsen har besluttet at lave et fællesstævne for de to rækker (bredde- og eliterækken) i Chess House lørdag den 7. maj fra kl. 10.00.

I bredderækken må spillernes ratinggennemsnit maksimalt være på 1800. For begge rækker gælder, at der er 4 spillere på holdet, og alle skal være A – medlemmer af klubben. Hver klub kan tilmelde så mange hold, de vil. Nr. 1 og 2 i alle rækker kvalificerer sig til deltagelse i landsfinalen.

Spilletiden er 20 min. pr. parti. + 5 sek. pr. træk fra træk 1. Der tilstræbes 4 runder, men er der f.eks. 6 hold i en række spilles alle – mod – alle = 5 runder.

Indskuddet pr. hold er kr. 150, og hold, der kvalificerer sig til landsfinalen får fri buffet ved finalerunden

Tilmelding: Senest søndag den 1. maj til:

Thomas Hauge Vestergaard – thv@vip.cybercity.dk – 24 64 28 62 med angivelse af holdopstillinger + ratingtal pr. 1/1 2022.