Mads Boe snuppede gevinsten blandt de unge seniorer

Randers Skakklub stod sammen med Dansk Skakunion for årets DM i skak for seniorer den 1. og 2. oktober. 60 spillere var tilmeldt turneringen, der blev afviklet i danselokalerne på Rosenlund ved Tøjhushaven.

Det blev Mads Boe, Aarhus/Skolerne, der svingede taktstokken i 50+ og dermed overhalede ratingfavoritten, Uffe V. Schou. Mads Boe scorede 7 point af 8 mulige med en finalesejr over Jan Christensen, Nordre, der fik 2. pladsen i gruppen.

I 65+ sejrede tredjeseede Peter Jørgen Dam Mikkelsen fra Skørping Skakklub. Han gik ubesejret igennem turneringen og sluttede på 6½ point foran topseede Jørgen Jørgensen fra Nørresundby, der måtte nøjes med 6 point.

Den traditionelle stævnemiddag var godt besøgt, og dagene igennem var det muligt at spise sig mæt i håndmadder, så ingen gik sultne til brætterne.